Central TV-anläggning (fibernät)

 

 

Vårt fibernät på Månen II är ett öppet nät med ett brett utbud av tjänster inom TV, telefoni och bredband. Med fiberkabel ända fram till fastigheten blir vi som konsumenter inte låsta till en speciell leverantör utan kan fritt välja de tjänster som passar bäst. Tjänsteutbudet i det öppna nätet växer dessutom hela tiden och man får alla möjligheter att komplettera med nya tjänster, byta leverantör när det känns rätt.

 

Fiberboxen tillhör fastigheten och får inte flyttas eller lossas. Om boxen mot förmodan ändå måste flyttas på grund av exempelvis tapetsering, måste man som fastighetsägare själv kontakta Yngves Dialect och dessutom bära de eventuella kostnader som kan uppkomma.

 

TV

TV-mottagaren ansluts till det TV-uttag som finns monterat i anslutning i anslutning till fiberboxen. Efter att TV:n har blivit ansluten måste en kanalsökning göras för att basutbudet skall kunna visas.

Vill man se basutbudet digitalt måste man köpa en digitalbox av exempelvis Yngves Dialect. Detta är dock en engångskostnad då basutbudet sänds både analogt och digitalt, i enlighet med gällande avtal mellan Yngves Dialect och Månen II.

 

Om man har frågor gällande aktuellt TV-utbud eller önskar beställa ytterligare kanaler kan man själv vända sig direkt till Yngves Dialect, tel: 0521-665 00.

 

Bredband och IP-telefoni

De tjänsteleverantörer som vi har möjlighet att välja mellan finns uppdaterade på Trollhättan Energis hemsida: http://www.trollhattanstadsnat.se.

 

Felanmälan

Skulle det uppstå problem med TV, bredband eller IP-telefoni är det alltid en gyllene regel att jämföra med grannen. Det är alltid bra för våra felavhjälpare att veta om felet ligger högre upp eller om felet är hos en en enskild fastighetsägare.

 

Visar det sig att grannarna inte har samma fel är det bra att starta om boxen genom att dra ut kontakten. Det kan lösa många problem.

Om felet kvarstår ska man kontakta Yngves Dialect, då det i månadskostnaden ingår service och underhåll av hela anläggningen.

 

Telefontider Yngves Dialect:

Vardag kl. 08.00 - 21.00

Helgdag kl. 10.00 - 21.00

 

Under kontorstid gäller deras ordinarie telefonnummer 0521-665 00 för felanmälan och därefter personsökare direkt till jourhavande tekniker på 074-648 47 34.

 

 

Månen II © 2011